Wie zijn wij?

De Scherpenzeelse VVD is een liberale partij. Dat betekent dat wij een samenleving met zo veel mogelijk vrijheid voor mensen willen. Wij zitten in de politiek om dat te bereiken. De VVD staat voor de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.

De Scherpenzeelse VVD is een afdeling die vol energie bezig is en heel actief is om het geluid van de liberalen in de gemeenteraad van Scherpenzeel te laten horen. Ze vinden dat individuele vrijheid heel belangrijk is, zowel geestelijk als materieel. Iedereen heeft het recht om vrijuit zijn mening te uiten en om zijn persoonlijke leven en lichaam te beschermen.

De VVD Scherpenzeel vindt ook dat verantwoordelijkheid de basis is voor een samenleving van vrije mensen. Vrijheid en verantwoordelijkheid zijn met elkaar verbonden. In vrijheid moet je niet alleen verantwoordelijkheid nemen voor jezelf, maar ook rekening houden met de vrijheid van anderen, met de belangen van ouderen en toekomstige generaties, en met de vrije samenleving als geheel.

De VVD Scherpenzeel werkt nauw samen met de VVD in Barneveld, Ede en Wageningen in het Lokaal Netwerk VVD Vallei en Veluwe. Raymond Ypma is de vertegenwoordiger van Scherpenzeel in dat bestuur.

Kijk hier naar een video over onze kernwaarden