Woningen voor Scherpenzelers!

Als VVD vinden we het belangrijk dat Scherpenzelers een geschikte woningn in Scherpenzeel kunnen vinden om hier te blijven wonen!

Woningen voor Scherpenzelers!

Als VVD vinden we het belangrijk dat Scherpenzelers een geschikte woning in Scherpenzeel kunnen vinden om hier te blijven wonen. Tot nu toe mag je officieel niet selecteren op waar iemand vandaan komt vanwege het gelijkheidsbeginsel wat we in Nederland hebben. Het artikel is helder over de nadelen hiervan: zoals dat mensen uit het westen kunnen makkelijk overbieden en verdringen de Scherpenzeler van de Scherpenzeelse markt. Op dit moment kun je het al wel beinvloeden door de manier waarop je reclame maakt voor nieuwbouw. Wel lijkt het mogelijk op vrijwillige basis afspraken te maken met een projectontwikkelaar over mensen uit ons eigen dorp voorrang te geven. Sociale huur is weer een ander verhaal want gaat via Woonstede... Het zou mooi zijn als de minister ons ook een officieel instrument geeft om woningen voor Scherpenzelers mogelijk te maken!