Reactie op besluit minister Ollongren zelfstandig Scherpenzeel

Scherpenzeel zelfstandig! VVD Scherpenzeel heeft draagvlak altijd belangrijk gevonden. Nu verantwoordelijkheid nemen en het weer hebben over de inhoud!

Draagvlak is voor de VVD Scherpenzeel altijd belangrijk geweest en het is goed om te zien dat de minister er ook zo over denkt. Het proces over herindeling was niet mooi, fijn dat nu de rust kan terugkeren. We staan nu voor de uitdaging hoe we Scherpenzeel toekomstbestendig zelfstandig kunnen laten blijven, want hoe gaan we dat betalen? ook op de lange termijn? We willen dat het nu weer over de inhoud gaat. We moeten nu als Scherpenzeel onze verantwoordelijkheid moeten nemen en samenwerken om tot een goed plan te maken, met draagvlak, waarin we alle opties zullen moeten afwegen. Want na de vorige mislukte fusie van 10 jaar geleden met Woudenberg en Renswoude hebben zij wel keuzes gemaakt, maar Scherpenzeel niet (alleen onderzoeken gedaan) waardoor we onder andere in deze situatie zijn beland.