Zienswijze VVD Scherpenzeel wil dat belangen gemeenschap goed worden meegenomen

In een zienswijze heeft de VVD Scherpenzeel haar visie en zorgen op papier gezet. Dit hebben we gericht aan het college van Gedeputeerde Staten, want niet politiek meepraten in de Scherpenzeelse gemeenteraad betekent niet dat wij ons niet zorgen maken over de Scherpenzeelse belangen

De ingestuurde zienswijze kun je downloaden via deze link ...  Als de VVD Scherpenzeel schrijft over de gemeenschap, dan hebben we het over u. U de inwoner van Scherpenzeel, die op zijn unieke wijze een positief steentje bijdraagt aan ons mooie dorp. Betrokken of juist gebruikmakend van het verenigingsleven bij de voetbal, tennis, hockey of één van de andere sporten die er in Scherpenzeel te bieden zijn. Een Scherpenzeels belang dat de VVD Scherpenzeel aan het hart gaat. In de zienswijze maken we ons daarom sterk voor een leefbaar dorp. Waar voorzieningen zijn die niet alleen nu, maar ook in de toekomst voor u belangrijk zijn. Een gemeente heeft de verantwoordelijkheid dit met een behoorlijk bestuur en goed functionerende ambtenarenapparaat uit te voeren. Nu heeft de VVD Scherpenzeel vanaf de zijlijn kritische vragen gesteld. Heb je ons vorige bericht gemist? Hieronder volgen ze nog een keer:

- In hoeverre functioneert de gemeente Scherpenzeel momenteel bestuurlijk zelfstandig? Is zij niet gebonden aan diverse gemeenschappelijke regelingen. Is zij bestuurlijk niet sterk afhankelijk van de regio?

- Maken we voor de uitvoering van ons dagelijks werk niet veelvuldig gebruik van de capaciteit van de buren? Externen worden ingehuurd om het werk te doen en de kennis te verbreden.

- Hoe staat het met de ‘ toekomstige zelfredzaamheid’ van de gemeente Scherpenzeel als ze zich nu al niet eens zelfstandig kan redden. Is het politiek bestuur , college, gemeenteraad en politieke partijen, wel zo sterk als gemeend wordt dat ze zijn?

- Wordt eenieder binnen de gemeenschap, naar behoefte, door de gemeente bediend?

- Zijn we voor de lange termijn, de toekomst, in staat de realisatie van de ambities en beschikbaarheid van financiële middelen in balans te houden? Willen we op de lange termijn ook die financiële offers brengen voor zelfstandigheid?
- En welke impact heeft dit op het gemeentelijk apparaat? Kan voldoende kwaliteit – blijvend – worden geboden door het ambtelijk werkapparaat behouden? Is zij voldoende flexibel om te anticiperen in complexe vraagstukken?

Misschien zit jij nog met vragen. Stel ze ons, en daag ons uit. Geef je mening onder dit sociale mediabericht, stuur een bericht of word lid!