Zienswijze VVD Scherpenzeel op mogelijke herindeling

De VVD Scherpenzeel heeft haar zienswijze aan de provincie Gelderland gestuurd. In de landelijke verkiezingen was de VVD wederom de grootste partij in Scherpenzeel.

In een zienswijze heeft de VVD Scherpenzeel haar visie en zorgen op papier gezet. Dit hebben we gericht aan het college van Gedeputeerde Staten, want niet politiek meepraten in de Scherpenzeelse gemeenteraad betekent niet dat wij ons niet zorgen maken over de Scherpenzeelse belangen. De VVD Scherpenzeel staat voor openheid van zaken. Vragen die wij gesteld hebben zijn:

- In hoeverre functioneert de gemeente Scherpenzeel momenteel bestuurlijk zelfstandig? Is zij niet gebonden aan diverse gemeenschappelijke regelingen. Is zij bestuurlijk niet sterk afhankelijk van de regio?

- Maken we voor de uitvoering van ons dagelijks werk niet veelvuldig gebruik van de capaciteit van de buren? Externen worden ingehuurd om het werk te doen en de kennis te verbreden.

- Hoe staat het met de ‘ toekomstige zelfredzaamheid’ van de gemeente Scherpenzeel als ze zich nu al niet eens zelfstandig kan redden. Is het politiek bestuur , college, gemeenteraad en politieke partijen, wel zo sterk als gemeend wordt dat ze zijn?

- Wordt eenieder binnen de gemeenschap, naar behoefte, door de gemeente bediend?

- Zijn we voor de lange termijn, de toekomst, in staat de realisatie van de ambities en beschikbaarheid van financiële middelen in balans te houden? Willen we op de lange termijn ook die financiële offers brengen voor zelfstandigheid?
- En welke impact heeft dit op het gemeentelijk apparaat? Kan voldoende kwaliteit – blijvend – worden geboden door het ambtelijk werkapparaat behouden? Is zij voldoende flexibel om te anticiperen in complexe vraagstukken?

Misschien zit jij nog met vragen. Stel ze ons, en daag ons uit. Geef je mening onder dit sociale mediabericht, of word lid!