De VVD Scherpenzeel gaat door. Doet u mee?

Het is inmiddels duidelijk dat de VVD Scherpenzeel tijdens de gemeenteraadsverkiezingen niet mee heeft kunnen doen door een gebrek aan kandidaten. We hebben veel vragen over gekregen hoe dit mogelijk kon zijn en ons antwoord – we hebben de handschoen diverse keren geworpen, maar niemand heeft hem opgepakt – is inmiddels begrepen.

Na de verkiezingen hebben we eerst afscheid genomen van raadslid Gerrit Dijkstra en commissieleden Anneke Heemskerk en Ad van Dijk, die ons de afgelopen jaren hebben vertegenwoordigd in de Scherpenzeelse politiek. Ook hebben we in advertenties rondom de verkiezingen onze kiezers bedankt voor hun vertrouwen in de afgelopen decennia.

Nu is het tijd om te zorgen dat u bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Scherpenzeel weer op de VVD kunt stemmen. Net als bij alle vorige verkiezingen is het bij de volgende verkiezingen echter afhankelijk van gewone burgers – zoals u – om de VVD te willen vertegenwoordigen. Achter de schermen zijn we inmiddels begonnen om mensen te benaderen en op te leiden voor een rol voor óf achter de schermen. We worden daarbij geholpen door de ervaring van Gerrit Dijkstra en ondergetekenden.

Inmiddels hebben een aantal Scherpenzeelers de boodschap begrepen, maar een goed functionerende politieke partij is meer dan alleen de mensen in de raad en de commissies. Het is ook belangrijk om mensen te hebben met kennis van de gemeente en specifieke onderwerpen. In de praktijk zijn er dan altijd een kleiner aantal, die de stap willen maken naar de gemeentepolitiek.

Als je het dus ook jammer vindt dat de VVD in Scherpenzeel nu niet in de gemeenteraad zit dan is het nu een ideale gelegenheid om de handschoen op te pakken. We hebben de ervaring in huis om jullie goed te begeleiden én er zijn inmiddels een aantal enthousiaste medeburgers, die zorgen voor een gezellige groep waarin je mee kunt draaien.

Wij, als bestuur van de VVD in Scherpenzeel, willen vooruit, want de VVD moet weer op de kaart in Scherpenzeel. In een dorp als Scherpenzeel moet toch ruimte zijn voor liberale politiek. Een partij, die staat voor persoonlijke vrijheden en voor een overheid, die zich niet overal mee bemoeid. Een overheid, die bewust is van zijn verantwoordelijkheden en de kosten laag houdt.

Wilt je daarbij helpen? Kom dan ons versterken en dan zorgen we er samen voor dat de VVD weer mee doet in 2022. Wil je actief meepraten en/ of meewerken bel met ;

Jaco Geurts  06 29286845

Willem Heemskerk 06 23503314